Survival of the fittest! - Reisverslag uit Malta, Malta van robinaendekerk - WaarBenJij.nu Survival of the fittest! - Reisverslag uit Malta, Malta van robinaendekerk - WaarBenJij.nu

Survival of the fittest!

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2014 | Malta, Malta

Hoewel het weer hier heel veel beter is dan in Nederland, heeft de jaarlijkse verkoudheid toch weer toegeslagen. Vandaag dus maar even een pharmacie geplunderd om er maar weer zo snel mogelijk van af te zijn.

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, dus ik ga probreren om in het kort de high lights te vertellen.

Ondertussen hebben we er al weer twee weken stage opzitten. De eerste week op de general skeletal en afgelopen week op de CT. Wat een verschil met Nederland zeg! Heb al menig CT mogen maken, iets wat ik niet verwacht had na 4 dagen. Ontzettend veel dingen gezien, leuke dingen, maar ook minder leuke dingen natuurlijk (daar is het natuurlijk een ziekenhuis voor). Maar laat ik daar niet te ver op ingaan.

Vorig weekend was meteen een lang weekend, aangezien maandag het feast of st. pauls shipwreck was. Dus op vrijdag zijn we gezellig gaan uiteten in een lokaal restaurantje met als resultaat spaghetti met konijn. Aparte combinatie, maar was wel heerlijk. Helaas hebben we de ober wel een beetje beledigd, aangezien een portie hier genoeg is voor twee mensen om van te eten en wij het dus niet opkregen. De ober was bang dat we het niet lekker vonden en na een paar woorden om het goed te maken, zijn we toch maar naar huis gegaan.
Zaterdagochtend zijn we met z'n drieën (Elaine, Yoep en ik) in Valletta geweest en s'middags hebben Elaine en ik nog een tochtje met de bus gemaakt, om het eiland wat beter te leren kennen wat resulteerde in het vinden van de Lidl!
Zondag was onze relax dag. Of in ieder geval in de ochtend. S'avonds kwamen Yoep en Peter eten en als goede gastvrouwen hadden we dus besloten om zelf pizza te maken en een red velvet cake als toetje. Na wat ruzie met de oven is het uiteindelijk een heerlijk diner geworden. S'avonds hebben we ons bij de andere Erasmus studenten gevoegd en zijn we gezellig gaan stappen.
Maandag zijn we in Valletta geweest om de typische Maltese traditie van het feast of st. pauls shipwreck mee te maken. Wat een ervaring zeg! Ontzettend gezellig en heel mooi. Voor foto's zie Facebook!

Daarna hebben we gewoon weer vier dagen stage moeten lopen en zijn we ondertussen beland bij dit weekend. Gisteravond niet veel gedaan, omdat mevrouw verkoudheid heeft toegeslagen.
Vandaag zijn we in Baystreet geweest, een groot winkelcentrum dichtbij Paceville en morgen gaan we lekker genieten van onze vrije dag om maandag als 'fittest' weer op stage te staan.

Fijn weekend nog allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Actief sinds 12 Jan. 2014