Onze eerste twee dagen - Reisverslag uit Malta, Malta van robinaendekerk - WaarBenJij.nu Onze eerste twee dagen - Reisverslag uit Malta, Malta van robinaendekerk - WaarBenJij.nu

Onze eerste twee dagen

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2014 | Malta, Malta

Ja ja, hier is die dan, mijn eerste blog vanaf de universiteit in een heerlijk zonnetje! Gisterochtend om 11.25 ben ik dan vertrokken naar zon, zee en strand voor 20 weken stage in het Mater Dei Hospital in Malta. Nou, viel dat even tegen, stortbuien en harde wind. Maar zo als de lokale bewoners zeggen, je kan hier verschillende seizoenen hebben op 1 dag. En dat was gister zeker het geval. Voor dat we het wisten scheen de zon weer. En vlak daarna weer regen. Maar al met al toch allemaal wel prima hoor!

Gister zijn we opgehaald op het vliegveld door onze 'makelaar' Kenneth. Nou dat is even wennen dat ze aan de andere kant rijden. Elaine wilde al bijna achter het stuur gaan zitten. De rit zelf was prima te doen, al geldt hier wel de wet, wie het hardst rijdt heeft voorrang.

Door wat problemen met appartementen hadden we geen idee in wat voor een appartement we terecht zouden komen. Dus dat was wel even spannend. Al met al is het een prima appartement, het is twee etages, heeft een soort van twee slaapkamers met een beetje improviseren, en een groot dakterras. Er moeten wel nog wat dingen gebeuren, zoals een lampje vervangen, nieuwe wc-bril en nog wat van die kleine dingen. Maar het belangrijkste voor ons was toch wel internet. Na eerst te horen hebben gekregen dat draadloos internet geen optie was, vandaag toch van onze huisbazin Ann toch te horen gekregen dat ze gaat proberen het te regelen. Op dit moment wachten we dus nog op een telefoontje van haar met informatie hierover.

Vandaag zijn we met z'n vieren in het ziekenhuis geweest, om kennis te maken met onze begeleiders en alle informatie een beetje te krijgen. Hartstikke gezellig en een super mooi ziekenhuis. Helaas zijn we wel een beetje verkeerd geïnformeerd door fontys. Wij dachten dat we alleen s'ochtends moesten werken van ongeveer 6 tot 14. Nu blijkt dat we gewoon met de shifts doen meedraaien, dus of s'ochtends van 8-14 of s'avonds van 13.30-19. Of misschien zelfs eens een nachtdienst. Zelf hebben we hier geen problemen mee, maar goede informatie was wel fijn geweest. Omdat dit de eerste keer is dat het ziekenhuis met een stageleerplan zoals die van ons werken, zullen we veel zelf moeten regelen en communiceren. Gelukkig zijn ze hier ontzettend flexibel en ontzettend aardig. Dus wij kunnen niet wachten om volgende week te beginnen.

Morgen hebben we vooral 'studeren' op de planning staan, aangezien onze stageleerplannen nog vertaald moeten worden. De drie dagen daarna vooral het eiland een beetje verkennen als het weer een beetje meezit.

Hopelijk hebben we snel internet in ons appartement zodat ik jullie allemaal op hoogte kan houden, maar voor nu, veel succes in de kou terwijl wij hier van het zonnetje genieten!

• 29 Januari 2014 - 16:51

Laurien:

Hee Robin! Yes, eerste berichtje gevonden :) grappig dat ze daar ook links rijden, went sneller dan je lief is hoor! Succes met stageleerplan vertalen ;) En hoop dat de diensten in het ziekenhuis beetje bevallen; mooie voorbereiding op de verre toekomst :) Liefsxx

• 29 Januari 2014 - 20:02

Marion Rouwette:

Hoi Robin, fijn dat je goed bent aangekomen en ook al een redelijk onderkomen hebt. Geniet maar lekker een paar dagen van het eiland, voordat het serieuze leven begint. Groetjes ook van John

• 30 Januari 2014 - 16:14

Oma:

hallo Robin.heel leuk het verslag en dat het goed gaat met je geniet maar van deze tyd we zijn heel trots op je je doet alles heel goed jij kunt je mannetje welstaan.we blijven je verslag volgen.heel veel groetjes en knuffels van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Actief sinds 12 Jan. 2014